2013. szeptember 18., szerda

Hanoi (part 1)

09.13.
Lenin park
Tegnap este eldőltem, mint a zsák a fáradtságtól, pedig délután még aludtam is, így a negyed tizenkettes fekvésből csak másnap (09.13.) reggel negyed hétkor ébredtem, ami azt kell, mondjam, hogy elég jó teljesítmény. A napi program ma újból turistát játszani, így reggeli után felkerekedtem és elmentem a Lenin parkba.
A Lenin park (Thống Nhất) tőlünk kb. 20 perc sétára van, így gyorsan odaértem. A bejáratnál kérnek jegypénzt (igaz ezt néha nem tudják eldönteni, hogy kérjenek-e vagy sem, mindenesetre tőlem kértek, gondolom, mert külföldi vagyok, nem mintha valami óriási összeg lenne [4000 Đồng]). Szépen rendben tartott parkról van szó, mikor ott voltam éppen fűnyíróztak és rendezték a virágokat, illetve a tóból (hố Bẩy Mẫu) szedegették ki ami nem odavaló volt. Nagyban veri sok európai parkot szerintem a rendezettségével és tisztaságával. Ide sokan járnak futni, és egyéb szabadidős tevékenységet űzni. Mivel ez a park egy tóval van „ellátva”, igencsak kellemes helynek bizonyul. A tó közepén van kettő kisebb sziget, de csak az egyikre vezet híd, ahol Lenin és Hồ Chi Minh közös szobra áll, miként egymással kezet fognak. A parkban van egy kisebb sportpálya és valamiféle kulturális kis részleg is.


A Lenin park után tovább sétálgattam egy másik tóhoz (hồ Thiền Quang), aminek az egyik oldalán található a hanoi cirkusz (igen, Hanoiban van cirkusz is). El szerettem volna menni az aranyboltokkal teli utcán, csak benéztem az irányt és másik utcán mentem végig, nem mintha ezzel hatalmas tragédia történt volna. Így legalább megismertem egy újabb utcát, ahol viszont találtam több szabóságot, ami később lehet, hogy jól fog jönni. Végül is kijutottam a kiindulási pontomhoz, majd visszamentem a szállásra. Ágit megvártam és együtt mentünk ebédelni. Én Mỹ Xáo-t ettem, ami pirított tészta zöldséggel (húst nem kértem bele), Ági pedig marhahús levest (Phở Bò) evett. A tésztám 25,000 Đồng-ba került (≈250 HUF), amivel jól is laktam és estig nem is akartam enni. Este egy kis rizst ettem ecetes bambusszal, ami igencsak ízlik nekem.
A mai nap sem volt olyan sok esemény, de legalább újra el tudtam lőni néhány képet.

A holnapi napom még nem tudom, minden az időjárástól függ. Ma legalább szép idő volt.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése