2014. február 22., szombat

Újra suli és a bejelentés

02.10-02.16.
Végre kinyitottak a boltok és már kaját is tudtunk venni, igaz még egy kicsit vérszegény volt a felhozatal. Suli már volt a héten, bár a többség nem igen akaródzott bejönni órára.
A héten ért hideg zuhany is (legalábbis nálam igen kiverte a biztosítékot), mivel kiderült, hogy jövő héten tanárváltások lesznek (és nemcsak a mi osztályunkban, ami az előző években nem volt). Mondhatom röpdöstem az örömtől, hogy az utolsó 4 hónapra vadiúj emberekkel kell ismerkedni.
Az az érzésem volt ezzel kapcsolatban, hogy nem lesz úgymond olyan jó világ, mint eddig volt. Ami később számomra sajnos be is igazolódott. Igaz ami igaz, ki az aki örülne annak, hogy azokat a tanárokat, akiket kedvel és jól is tartják az órát, csak úgy hirtelen átrakják egy másik csoportba.
Szerdán, amikor is az utolsó óránk volt cô Thư-vel, végig vettük az anyagot, majd egy kicsit előbb befejeztük és meghívta az osztályt egy kávéra illetve egy teára. Nem voltunk túl sokat a kávézóban, csak körülbelül fél órát, mivel neki is még délután voltak órái, de ez a fajta elköszönés azért jól esett.
Másnap pedig cô Nga-val volt a ténylegesen utolsó óránk, aki meg egy kis keksszel kínált meg minket óra közben, mialatt az anyaggal haladtunk.
Szóval így értek véget cô Thư-vel és cô Nga-val folytatott tanulmányaim.
Szombaton voltam benn a belvárosban, hogy egy kicsit körülnézzek, változott-e valami azóta, hogy nem voltam benn. Azt kell mondjam, igen. Nyílt több új bolt is, illetve benéztem a Trang Tien plázába (ahol még nem voltam), a gazdagok és szépek shopping helyére. Egy kis kíváncsiságból tértem be ide, hogy mégis, mik azok a márkák és termékek, amiket itt árulnak.
Az árak (ismerősömtől megkérdeztem, hogy otthon mégis mennyi az annyi) nagyjából európai árak. Voltak olyan márkanevek, amikről abszolút még csak nem is hallottam, nem mintha olyan gyakran járnék plázázni, meg drága holmikat vásárolni, de ettől függetlenül, azért aránylag tisztában vagyok vele, hogy Európában miket lehet kapni.
Végezetül az időjárásról. Sajnos eléggé elszomorító a helyzet, mivel tetvesül hideg volt. Én nem tartozom a fagyos szentek közé, jól bírom a hideget, de most még én is fáztam, mint a vadászkutya. Ilyen hideg még nem volt, a leghidegebb napnak pedig a keddi ígérkezett. Este volt, hogy leesett a hőmérséklet 3-5 ˚C közé, ami itt már extrém hidegnek számít, és ráadásul napközben is alig volt 10-12 ˚C, sokszor még ez alatt. Hallottunk olyanról, hogy a hegyekben -2 ˚C-ot mértek, ami már tényleg szokatlan. Sajnos ennek az időjárásnak köszönhetően sokan életüket vesztették, illetve nem csak az emberek közt történtek halálesetek, hanem még a nagyobb lábasjószágok közt is, mivel abszolút nincsenek itt felkészülve az ilyen időre.

Ráadásul még csapadék, szél és köd is tetőzte ezt a ’remek’ időt. A suliban így is enyhén szólva viccesen néztem ki öltözékileg, mégpedig a ruhamennyiség miatt (meglátásom szerint): 2 zokni, farmer, ujjatlan póló, hosszú ujjú póló, rövid ujjú póló, 2 pulóver, sál, utcán még rám került a fülvédő a homlokomra meg rákötöttem a kendőm. És még így is volt, hogy fáztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése