2014. május 19., hétfő

Osztálykirándulás Nam DInh-ba (Day 2)

04.17.
A programban az volt, hogy hatkor elhagyjuk a szállást, így Takako-val fél hat után keltünk, de mint kiderült feleslegesen, mivel csak reggeli után megyünk, ami meg csak nyolc után lesz esedékes. Na, puff neki. De nem bántuk, mivel kora reggel nagyon kellemes volt az idő, meg rajtunk kívül Kim és Hong is felkeltek. Közben az egyik tanárnő is kijött és csodálkozva nézett ránk, hogy minek keltünk fel ilyen korán, mi meg mondtuk, hogy ez volt a leírásban, ő meg csak nézett ránk és nem értette a dolgot, hogy ki írt nekünk ilyen hülyeséget. Mondta, hogy nyugodtan menjünk ki mászkálni, ha szeretnénk, csak fél nyolcra érjünk vissza, mert akkor lesz majd reggeli. Mivel nekem nem volt reggelim, így Kim és Takako társaságában elsétáltunk az utca végéig, hátha lesz egy bolt, vagy hasonló kajaszerzési lehetőség. Sétálás közben sikerült megijednünk, mivel egy kutya követett minket egy darabon, de szerencsére letett rólunk. Visszafelé jött egy mozgóárus, akitől sikerült vennem főtt kukoricát, majd visszaérve a szállásra az kettő közül az egyiket megettem, a másikat meg Miguel-nek adtam (ő az egyik mozambiki srác), mivel ő is kifogyott a kajájából.
Reggeli után kb. fél 9-kor sikerült elindulnunk, és már akkor is hőség volt páratartalommal. Az első program a város végén lévő Thành nhà Hồ, a Hồ dinasztia (1400-1407, alapító Hồ Quý Ly) citadellája volt, ami 2011.06.27-e óta az UNESCO világörökség része.
A melegre való tekintettel itt kaptunk szalmakalapot, amiben igen viccesen festettünk, és ez jó alkalmat adott a közös fényképezkedésre.
A területen van még egy kis ’múzeum’, ahol a helyi ásatásokról előkerült régiségek vannak kiállítva, illetve egy terepasztal, amin bemutatják, hogy régen hogyan nézett ki a terület.
A múzeum után részt vettünk egy helyi hagyományőrző, asszonyokból álló tánccsoport zenei előadásán, ami élvezetes volt. A végén jöhetett a közös fényképezés, meg beállították a vállalkozó kedvűeket, hogy táncoljanak velük, ami igazán viccesen hatott, főleg mikor a mozambikiak is nyomták a showdert a helyiekkel, meg cô Nga és néhány tanár is beálltak a közös buliba. Jól szórakoztunk, az egyszer biztos.
Miután kibuliztuk magunkat irány Nam Dinh, ahol a szállásunk volt, de előtte még volt ebéd egy út menti kajáldában.
Nam Dinh-be elég korán értünk, változtatva a programon, mivel dög meleg volt és a tanárok nem akarták, hogy megbetegedjünk (meg persze ők is már kivoltak). Mondták, hogy aki akar, nyugodtan menjen várost nézni, csak vacsoráig érjünk vissza, vacsi után meg újra kimehetünk.
Itt már tényleg hárman voltunk három ágyas szobában, így most Kimmel és Honggal voltam egy szobában.
Én kimentem a városba, mivel szükségem volt innivalóra meg kajára, mert kifogyott a munícióm. Szerencsére itt már a közelben találtam boltot, ahol tudtam vásárolni. Sétálgatás közben pedig találtam egy nagyon jó buddhista boltot, ahova akarva-akaratlanul is de bementem, mert egyszerűen nem tudtam nemet mondani rá. Az üzletben tényleg szinte mindent meg lehet találni: thangkát, malát, zászlókat, szobrokat, ruhát. Az eladó hölgy nagyon kedves volt, sikerült is buddhista zászlóra szert tennem. A hölgy kérdezte honnan vagyok, meg hogy mit tanulok, azt mondtam, hogy magyar, vietnamit, de otthon tibetit meg buddhizmust, amire felcsillant a szeme és ajándékba kaptam tőle egy kis nyakláncot, amivel teljesen feldobta a napom.
A szállásra visszamentem, hogy lepakoljak, meg egy kicsit pihenjek. Közben a portánál meg a mongolok közül néhányan lent voltak, mert kajálni akartak, de nem mertek kimenni, nehogy kínainak nézzék őket (mivel a hét eleje óta Vietnamban Kína ellenes a hangulat, mivel Kína és Vietnam közt területi és gazdasági gondok vannak), így felajánlottam nekik, ha szeretnék, akkor elkísérem őket, hogy megnyugodjanak. Ennek örültek, így hatan mentünk, hogy kerítsünk nekik kaját.
Mivel a közelben nem igazán volt fellelhető kajálda, így megkérdeztünk két csajt, hogy segítsenek már nekünk találni. Szerencsére normálisak voltak és segítettek nekünk, így tudtak enni a mongolok. Útközben meg vietnamiul pötyögtem az egyik mongol csajjal, meg amit nem tudtam esetleg vietnamiul, azt kikerestem a mongol szótárban, ami a telefonom van, mivel nem beszélnek nagyon angolul.

A szállodába visszaérve már csak az ágyig jutottam, mert fáradt voltam. Így nagyon hamar be is aludtam.
 








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése