2013. szeptember 23., hétfő

Hanoi (part 3)

09.21.

Ma nem egyedül voltam a belvárosban, eljött velem Nasztja. Mivel nem akartunk gyalogolni, mert elég jó kis táv, így buszra szálltunk, ahol jegyet kellett váltanunk (5000 Đồng≈50 HUF). A jegyszedő bácsi aranyos volt, egyből mutatta, hogy üljünk le. Az út egy kicsit kacifántos volt és sikerült túlmennünk egy megállóval a kitűzött célt (szerencsére nem kellett sokat visszasétálnunk). Nasztjaval megnéztük (én újra) a Hồ Hoàn Kiêˊm-et, illetve, ami hozzátartozik, és amit az előbbi bejegyzésben írtam. Kicsit nézelődtünk a tó környékén, megnéztünk egy hangszerboltot, mert mint kiderült, Nasztja nagyon szereti a hangszereket. Én pedig érdeklődtem az Áo Dài (hagyományos vietnami női viselet) után. Mivel nekem az eredeti úti célom a Đống Xuân piac volt, mert szükségem volt rövid nacira meg ujjatlan pólóra. 
Útközben találtunk egy kis pagodát, ahova betértünk. Nagyon kellemes volt a hangulat. Folyamatosan ment az Om Mani Padme Hum mantra zenéje. Itt kipihentünk magunkat, majd tovább mentünk a piacra. Sajnos azonban a piacon nem kaptunk, így elindultunk vissza a tó irányába. Szerencsémre az utcán mászkáltak mozgó árusuk, és egyiküknél sikerült lealkudnom 35,000 Đồng-ra a nacit, majd egy boltban sikerült vennem 2 ujjatlan pólót. Miután ezzel megvoltunk, már csak a szomjan halás ellen kellett tennünk, így vettünk innivalót, utána már jobb volt. 
Nasztja szeretett volna venni könyvet, így elvittem a nagyobb könyvesboltba, amiről szintén tettem már említést korábban (Tràng Tiền utca). Ezek után kerestünk egy hazafelé közlekedő buszt. Kis várakozás után meg is jött, így felszálltunk. Ennél a busznál viszont sikeresen meg előbb szálltunk le 3 megállóval, így ismét gyalogolhattunk. Viszont útközben megint csak voltak pagodák. Hazaérkezés után én bedőltem az ágyba, és vagy két óra hosszat aludtam.









Ly Thai To szobra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése